MigrAID

migraid

La partnership MigrAIDdocumento PDF  è lieta di annunciare l’esito positivo della proposta sottoposta per il finanziamento alla Fondazione per la Gestione dei Programmi Europei di formazione permanente di Cipro IDEP: il programma Erasmus + , intitolato “Educare le Parti Sociali  alla Diversità Etnica nelle Piccole Medie Imprese”. La partnership rappresenta una sinergia tra otto qualificate organizzazioni appartenenti a cinque Stati membri dell’Unione europea: Cipro, Grecia, Italia, Francia e Danimarca.

Il progetto è focalizzato sull’integrazione degli immigrati che lavorano in piccole e medie imprese e sulla diversità etnica. Prevede  lo sviluppo e l’erogazione di programmi di formazione settoriale rivolti sia alle comunità immigrate nei cinque paesi membri partecipanti, sia agli attori sociali del settore, sindacalisti e imprenditori. Il progetto, in aggiunta, conduce due ricerche innovative interconnesse sulle piccole e medie imprese, un convegno internazionale e diversi altri eventi.

The MigrAID partnership is pleased to announce the successful conclusion of the proposal submitted for funding to the Foundation for the Management of European Lifelong Learning Programmes of Cyprus (IDEP), Erasmus+ Programme entitled  “Educating Social Partners towards Ethnic Diversity in SME’s”. The partnership is a synergy of collaboration of eight prominent and competent organizations from five EU Member States: Cyprus, Greece, Italy, France and Denmark. The leading partner of the project is the Cyprus Labour Institute (INEK-PEO); and the other partners are: (1) Action for Equality, Support, Antiracism (KISA), Cyprus, (2) Institute of Labour of the General Confederation of Greek Workers (INE/GSEE), Greece, (3) Small Enterprise’s Institute of the Hellenic Confederation of Professional Craftsmen AE (IME/GSEVEE), Greece, (4) Università Degli Studi di Milano (UMIL), Italy, (5) Enaip Veneto Impresa Sociale (ENAIP Veneto I.S.), Italy, (6) Iriv Conseil, France and (7) Videnscenter for Integration, Denmark.

The duration of the project is thirty-four (34) months running since October 1, 2016 with a budget of 361,480.00 euros distributed accordingly to all partners. Thematically and as its title suggests, the project is focused on the integration of migrants working in the sector of Small and Medium Enterprises (SMEs) and ethnic diversity through the development and delivery of sectoral training programmes addressed to both the migrant communities in all five participant member states and the sectoral stakeholders, trade unionists and employers. The project, in addition, runs two innovative and interconnected research studies on SMEs, an international conference and several other events.

The partner unit of the University of Milan is the Department of Social and Political Sciences and the project manager is Maurizio Ambrosini, Professor of Sociology of Migration.

For further information you can visit: www.migraid.eu

02 febbraio 2017