X Forum di Politeia su Business Ethics and CSR in a Global Economy

Back to Basics: What is the Purpose of the Corporation?

3 Ottobre 2014 – ore 9.00-13.30
Sala Cinema, Fondazione Eni Enrico Mattei
Corso Magenta, 63 - Milano

Il Convegno è organizzato da Politeia in collaborazione con il Dipartimento di Scienze Sociali e Politiche dell’Università degli Studi di Milano e la IESEG School of Business di Lille-Paris.
La Keynote Speech sarà tenuta da R. Edward Freeman (University of Virginia), internazionalmente riconosciuto come fondatore della Stakeholder Theory e tra i maggiori studiosi di Business Ethics, che illustrerà il tema "Rethinking the Purpose of the Corporation: Five Challenges from Stakeholder Theory"

“What is the purpose of the corporation in today’s economy and society? […] The long-standing traditional view the so called shareholder primacy - holds that the Corporation must pursue the interests of its shareholders by maximizing profits. Thirty years ago, the seminal work by Edward Freeman introduced the Stakeholder Theory, the most prominent alternative to the traditional view, according to which managers of for-profit Corporations are called to pursue not only the interests of shareholders, but those of all the stakeholders involved. This year edition, which marks Politeia’s Forum tenth anniversary, offers scholars and practitioners the opportunity to discuss the stakeholder approach with its founder, who will illustrate this theory’s most recent developments”.(Dalla presentazione del Forum)

A seguire la Keynote Speech di Edward Freeman, il Forum prevede due sessioni: la prima, di studiosi, dedicata alla discussione dello Stakeholder approach e dei suoi sviluppi; la seconda, di manager di imprese, che ne discuterà l’applicazione pratica.

Enti Promotori dell'iniziativa sono: Bombardier, Edison, Eni, Terna, Unicredit
Con il patrocinio di: Global Compact Network Italia Foundation e Ministero per i Beni e le Attività Culturali

È prevista la traduzione simultanea.
La partecipazione è libera e gratuita previa iscrizione e fino ad esaurimento posti.
Scarica il programma
La scheda di iscrizione potrà essere scaricata dal sito di Politeia (http://www.politeia-centrostudi.org/forum/index.html)

Per informazioni: Politeia, via Cosimo del Fante, 13 – 20122 Milano
e-mail: info@politeia-centrostudi.org; Tel: 02-58313988; Fax: 02-58314072